torsdag 6 mars 2014

Sömn

Att ha två små barn är inte alltid så lätt. Man lider nästan konstant av sömnbrist. När den ena sover hela natten är den andra vaken ;) Hugo har ju fått en juniorsäng så han kan nu gå upp själv. Det gör han också och det tog några nätter innan han förstod att det bara var att smyga in till vårt rum och bli upplyft i våran säng. I början sprang han ut i köket mitt i natten och stod bara och skrek och grät. Fråga mig inte varför. Det var omöjligt att prata med honom. Nu har han äntligen förstått så man vaknar knappt när han kommer.
Lova ville förut helst vara vaken till halv tolv och sedan sova till tre, äta lite och somna om. Nu somnar hon vid åtta-nio. I hela tre nätter har hon inte vaknat på natten för att äta, utan hon har sovit till kl 6-7. Hur skönt som helst. Nu känner jag mig rätt utvilad faktiskt. Får se om det håller i sig ( jag hoppas i smyg).

2 kommentarer:

  1. Joho nu var det längesen du bloggade igen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ("Hoho" skulle det vara, himla iPad som rättar i tid och otid...!)

      Radera