måndag 7 mars 2011

Operationssjuksköterska

Varför jag trivs så bra med mitt jobb:
• Kollegorna – Jag har nog världens bästa jobbarkompisar. Det är till mycket stor del därför jag trivs så bra på min arbetsplats. Vi har så kul ihop!!
• Variationen – den ena dagen är inte den andra lik. Alla operationer är olika. Man vet aldrig och kan aldrig förutsäga helt hur en operation ska gå till.
• Flexibilitet – Det gäller att man är mycket flexibel i detta arbete. Ena dagen kanske man har ortopedi medan nästa kirurgi.
• Spänningen – Från den ena sekunden till den andra kan allt ha förändras. Det kan ha gått från en lugn situation till akut.
• Team- känslan – Det är kul att känna att man är ett bra operationsteam. När alla personalkategorier samarbetar och allt ”flyter”.
• En patient i taget – Skönt att man har en patient i taget. Man kan lägga all koncentration och energi på just denna patient så att vården blir så bra som möjlig.
• Utmaningar – När man känner att man kan behärska en främmande situation. Att man känner sig trygg i sin yrkesroll och kan ”ro iland” alla möjliga typer av operationer.

1 kommentar:

  1. Tack för en toppendag på jobbet,att jobba tillsammans med dig på op-salen är alltid lika trivsamt och roligt..Dessutom blir ju dagen extra bra när vi slipper en vändning,eller hur?;-)Gunsan

    SvaraRadera